Založ si blog

Houston, máme problém

Myslela som si, že si môj domov a pritom ma ani nečítaš. Ľudia sa na mňa pozerali ako na blázna, keď som im o tebe hovorila. A len preto som nakoniec samú seba presvedčila, že o mne nič nevedia. Že ľudia, ktorí ma poznajú najviac, netušia, čím si prechádzam a ako sa cítim. Hovorili, že si manipulátor, sociopat a kurevník. Hovorili, že sa s tebou nemám ani priateliť, lebo ma jedného dňa aj tak hodíš cez palubu. A ja neviem, čo sa stane a kto z nás mal pravdu, ale je pár vecí, ktoré viem.

Viem, že keď ťa niekto miluje, nájde si na teba čas. Nenechá ťa čakať celý deň / týždeň / mesiac na odpoveď, pozdrav alebo reakciu. Nikto nie je taký zaneprázdnený. Napísať „Dobré ráno“ alebo „Milujem ťa“ trvá presne jeden a pol sekundy. Stopla som to. Aký veľmi preplnený je tvoj život, že nemáš jeden a pol sekundy?

Viem, že keď ťa muž neberie len ako side chick, správa sa inak. Zaujíma sa o teba. Keď to potrebuješ, nie keď „má čas a chuť“. Nemala by som byť niečia kríza stredného veku a už vôbec nie niečie zadné vrátka, ak sa jeho nefunkčné vzťahy rozpadnú a on nebude chcieť žiť iba sám so sebou.

Viem, že láska by nemala byť za odmenu. Že ten dopamín, ktorý mi spôsobuješ, je vlastne len placebo. Že vždy, keď vezmem do ruky telefón a nesvieti správa od teba, upadám do depresie. Že som sa do teba nezamilovala zdravo. Že som sa stala závislou a ty moju závislosť živíš každým ďalším základným minimom, ktoré mi poskytuješ. A keď budem dobrá, možno raz budeš so mnou. A možno ťa raz uvidím. A možno žili šťastne až kým… oh, fuck off!

A tiež viem, že si ma v skutočnosti nikdy nechcel vidieť. Že nie som tvoja priorita. A nikdy som nebola. Že si mi staval vzdušné zámky celkom vedome, bez akejkoľvek túžby skutočne naplniť obsah svojich slov. Viem to. To ja som ti to dovolila. To nebola tvoja slobodná vôľa… Nebuď smiešny. Som oveľa chytrejšia ako si myslíš. A oveľa menej naivná ako si myslíš. Som len strašne slabá, aby som to zastavila. Lebo za dobrý příběh šla bych světa kraj… 

Viem aj to, že keby som nebola ja, tak je niekto iný. Niekto iný, kto ťa bude zabávať a robiť opičky, keď sa práve nudíš. A viem aj to, že teraz nie som fér, lebo tvoj život nie je jednoduchý. A viem, že by som mala byť lepšia kamoška a nemala by som ti vyčítať, čo všetko ma kvôli tebe bolí, ale asi nie som až tak nad vecou. Zatiaľ.

Viem, čo je toto za lekciu. Je to ďalšia zo série „Nech sa páči, bezpodmienečná láska level expert“. Lebo tá hovorí, že nemáš mať nároky, máš človeka len milovať. Iba tak. No s tým nech idú do piče… Mám nároky. A mám ich kopu. Nárokujem si na miesto v tvojom živote, lebo si mi ho sľúbil. Nárokujem si na tvoj čas, lebo ťa potrebujem. Teraz. Nie o rok, ani o desať. Teraz. A ty si tak drzý, že si dokážeš prečítať správu a 15 hodín na ňu neodpísať. To je pre neurodivergentného človeka ako keby si mu každých desať minút zavŕtaval vývrtku do mozgu pri plnom vedomí a smial sa mu do ksichtu. Len aby si vedel. 

Tak toto všetko viem. A potom je hromada vecí, ktoré neviem.

Neviem, či ma naozaj miluješ, alebo sa iba nudíš a páči sa ti, že ťa má kto adorovať.
Neviem, či si niekedy myslel vážne veci, ktoré si hovoril mne o mne.
Neviem, či ťa niekedy uvidím.
Neviem, či sa s tebou chcem naozaj vyspať.
Neviem, ako by to dopadlo, keby sa to stalo.
Neviem, či vydržím čakať ešte 15 rokov, kým budeš dosť odvážny na veľké životné rozhodnutia.
Neviem, ako často sa ma pýtaš, aký som mala deň a naozaj ťa to zaujíma.
Neviem, kde v tvojom živote je vlastne moje miesto.
Neviem, ako veľmi veríš tomu, že si moja spriaznená duša.
Neviem, či dokážem byť v tvojom rebríčku priorít vždy na poslednom mieste.
Neviem, ako dlho mi ešte vydrží nepuknúť srdce a mozog.

Neviem toho priveľa. Daydreamujem o živote, ktorý sa, pravdepodobne, nikdy nestane. Myslím, že sa takto naháňame už niekoľko životov. Ako keby si stál celý čas na hore nad mestom a díval sa na mňa z výšky len preto, lebo som ťa začala milovať neskoro. Lebo som ťa nedokázala nájsť skôr, ako to urobil niekto iný. To ale nie je chyba zlyhania mojej navigácie, ale chyba zlyhania tvojej trpezlivosti. Mohol si na mňa počkať. Vedel si, že tam niekde som a môžem si nohy zodrať, aby som prišla včas.

Veľa toho viem a veľa ešte nie. Musím si doštudovať manuál k vlastnému chaosu. A je veľmi bolestivé priznať, že ty mi nepomôžeš. Ty sa o mňa tiež nepostaráš. A je mi z toho smutno, lebo som od teba čakala viac. Od superhrdinov sa vždy očakáva viac… 

Daj mi vedieť, keď sa kvôli tomu, čo som tu o tebe povedala, budeš chcieť pohádať. Uchmatnem si aspoň kúsok tvojej energie, nech mám z čoho žiť, kým budem na detoxe od tejto defragmentujúcej závislosti.

A tentokrát to už naozaj zvládnem.
Lebo ty máš možno rukavicu, ale ja mám všetky kamene Nekonečna. 

ADHD po 30ke: Hyperfocus aneb Aká je šanca, že stretneš svoju spriaznenú dušu na Pokeci?

16.05.2023

Môj pôvodný plán bol postupne vysvetľovať rôzne symptómy ADHD v krátkych článkoch, aby ste na nich udržali pozornosť, ale ako to býva pri tejto diagnóze, nikdy neviete, aká mánia vás práve postihne, takže tentokrát vám rozpoviem príbeh o tom, ako som stretla svoju spriaznenú dušu. Opakovane. A bude dlhý. Lebo mám toho veľa čo povedať. Urobte si snack, aby ste sa [...]

ADHD po 30ke: Divoká jazda za dopamínom

16.05.2023

Predstavte si, že by ste v 30-ke alebo 40-ke zistili, že celý váš život bol klamstvo. Alebo minimálne polopravda. Že všetko, čo ste v živote robili, čo ste si mysleli, čo ste k ľuďom cítili, nebolo naozaj. Že to bol len symptóm. Čomu máte v takejto situácii veriť? To som sa pýtala sama seba, keď som jedného dňa s hrôzou zistila, že kopa mojich zbytočných [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

middleofparadise

ADHD príbehy z Konca sveta aneb Kráľovná Chaosu, príhody a skúsenosti

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 4299x
Priemerná čítanosť článkov: 1433x

Autor blogu

Kategórie